Visie

Hoe wij ons tegenwoordig verplaatsen is een onnodige gewoonte uit het verleden

De auto zoals we die vandaag de dag kennen, is steeds minder geschikt voor de moderne tijd waarin we leven. Grote SUV’s die we slechts een paar uur per week gebruiken, nemen veel ruimte in, verbruiken veel grondstoffen bij de productie en onnodig veel brandstof tijdens het gebruik. Bij Eli vinden we dat personenvervoer veel aantrekkelijker en vriendelijker kan en moet. Een auto moet zich aanpassen aan zijn omgeving en niet andersom.

De manier waarop we auto’s verkopen en demonstreren is een onnodige gewoonte uit het verleden

Bij Eli zijn we ook van mening dat de aankoop van een licht, elektrisch voertuig (LEV) anders en persoonlijker kan. Voor Eli pakken we het op een nieuwe manier aan: geen dealerpanden, maar een digitale showroom. Geen proefrit op een onbekend industrieterrein, maar juist de dagelijkse rit waarvoor je de auto wil gebruiken. Logisch ook, want de Eli past zich aan jouw omgeving aan en niet andersom.

De Eli Zero is ontworpen met als prioriteit gemak en wendbaarheid in steden en dorpen voor de korte, dagelijkse ritten. Want waarom zou je een logge, dure auto kopen voor die paar kilometer per dag? Bespaar jezelf parkeerruimte, fossiele brandstoffen en tijd door gewoon deze elektrische brommobiel te pakken voor korte ritjes.

Naast de nul-emissie tijdens het rijden is het energieverbruik van de Eli Zero nog geen 7% van wat een conventionele auto verbruikt. Daarmee is de Eli Zero één van de meest energiezuinige elektrische auto’s ter wereld. Dat levert je niet alleen lagere kosten op, maar ook minder impact op het milieu en de luchtkwaliteit.

De carrosserie van de Eli Zero wordt gemaakt van bijna volledig recyclebaar kunststof. En bij de productie van een licht, elektrisch voertuig komt ook veel minder CO2 vrij dan bij de ontwikkeling van een conventionele auto. Daarnaast heeft deze elektrische brommobiel een lange levensduur, wat ook weer beter is voor het milieu (en je portemonnee).

De Eli Zero is de helft kleiner dan een mini en zelfs ruim 70% kleiner dan de gemiddelde personenauto. De meeste auto’s gebruiken we slechts 1 uur per dag en nemen de rest van de tijd heel veel ruimte in. Met een kleiner voertuig, zoals deze elektrische brommobiel, neem je minder ruimte in de steeds drukkere stedelijke gebieden.